Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα (Επεισόδια)

Το Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα ήταν μια ωριαία εβδομαδιαία εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης (Πέμπτη, στις 22:00, στην ΕΤ1), η οποία παρουσιάζε μία σειρά ντοκιμαντέρ πάνω σε διεθνή και ελληνικά θέματα. Τα ντοκιμαντέρ εξετάζουν ιστορικά και σύγχρονα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα, εστιάζοντας κυρίως στις εμπειρίες των πρωταγωνιστών τους αλλά και των απλών ανθρώπων.
Από το 1996, οπότε και ξεκίνησε, η εκπομπή βρίσκεται στον κατάλογο των καλύτερων τηλεοπτικών προγραμμάτων και επιλέχθηκε για να αντιπροσωπεύσει την Ελλάδα σε διεθνή φεστιβάλ ντοκιμαντέρ. Βραβεύθηκε τέσσερις φορές ως η καλύτερη ελληνική ενημερωτική εκπομπή. Το Σεπτέμβριο του 2000 και 2001 της απονεμήθηκε το "Euro-Comenius", το ευρωπαϊκό βραβείο για ιστορικά ντοκιμαντέρ.


Το Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα είναι μία παραγωγή της Lynx Productions SA.




Επεισόδια που ακολουθούν και θα τα βρείτε παρακάτω :



- Αυτοκτονώντας με το πιρούνι μας
- Η Ανθρωπότητα Πειραματόζωο
- Μυστική επιχείρηση "HOLLYWOOD
- Βενεζουέλα,το πρώτο τηλεοπτικό πραξικόπημα της ιστορίας
- Η Ασθένεια του τρελού ανθρώπου
- Βιομηχανία
- Λίβανος
- Τα δικά μας 60s
- Αμερικάνικες Εκλογές
- Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας δολοφονίας
- Η άλλη Ελλάδα
- Το ιπτάμενο burger και άλλες ιστορίες
- Οι Αντάρτες του Διαδικτύου
- Γκασταρμπάιτερ: Ανάμεσα σε δύο πατρίδες



(+) Επεισόδια πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους




(+) "Γκολ στη φτώχεια" και "welcome to europe"
(+) "Επιβιώνοντας στην Ελλάδα με 700 ευρώ"










---------------------------------------------------------------------=============
Αυτοκτονώντας με το πιρούνι μας
---------------------------------------------------------------------=============



Τα μεταλλαγμένα τρόφιμα και η σύγχρονη βιομηχανοποιημένη τροφή, είναι τα θέματα του επεισοδίου. Η εκπομπή ξεκινάει με μια αποκαλυπτική έρευνα για πολλές από τις σύγχρονες τροφές, οι οποίες με την τυποποίηση χάνουν το άρωμα τους. Υπάρχουν μεγάλα εργοστάσια τα οποία σε συνθήκες μυστικότητας παρασκευάζουν συστατικά που δίνουν την ψευδαίσθηση της αρχικής γεύσης. Προσθέτουν τα χημικά γεύσεων στα τρόφιμα και όταν πίνεις ή μασάς κάτι, απελευθερώνεται η μυρωδιά που μπορεί να είναι οτιδήποτε. «Μπορούν να κάνουν το βιβλίο μου να έχει γεύση τηγανιτής πατάτας», εξηγεί ο Ερικ Σλόσερ συγγραφέας του αμερικανικού best seller Fast Food Nation. Aκόμη πιο αποκαλυπτικές είναι οι εικόνες και οι μαρτυρίες για τις "βιομηχανικές φάρμες", τις μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες που μας εφοδιάζουν με το κρέας που τρώμε. Δεκάδες χιλιάδες ζώα αναθρέφονται σε απίστευτες συνθήκες: δε βλέπουν το φως του ήλιου και δεν μπορούν να κινηθούν για να μην χάσουν βάρος. Τα ζώα τρελαίνονται και για να μην φαγωθούν μεταξύ τους, αφαιρούνται από τα νεογέννητα τα δόντια, τα νύχια ή το ράμφος!! Για για την τροφή τους μιλάει ο Χάοουαρντ Λυμαν, ένας μεγαλοκτηνοτρόφος που αποφάσισε να αποκαλύψει τη σκοτεινή πλευρά της βιομηχανίας. «Αντί το ζώο να τρώει γρασίδι το ταϊζαμε με αλεσμένες γάτες, σκύλους, ορμόνες. Στο Λος Άντζελες διακόσια εκατομμύρια τόνοι κάθε μήνα από γάτες και σκύλους σκοτώνονται και αλέθονται. Το 95% των βοοειδών τρέφονται με αλεσμένες τροφές που προέρχονται από νεκρά ζώα». Τα εντομοκτόνα με τα οποία τα ζώα ραντίζονται, οι ορμόνες και τα αντιβιοτικά που βοηθούν την γρήγορη ανάπτυξη τους, μετατρέπουν τα ζώα σε κινούμενες ωρολογιακές βόμβες για την υγεία των καταναλωτών. Το λιπαρό κρέας που παίρνουμε από ζώα που έχουν χάσει την παραδοσιακή τροφή τους, ο σύγχρονος τρόπος ζωής και τα fast food ευνοούν την παχυσαρκία, επιδημία η οποία εξαπλώνεται και στην Ελλάδα, ιδίως μεταξύ των νέων... Το δεύτερο μέρος της εκπομπής εξετάζει αναλυτικά τα μεταλλαγμένα τρόφιμα, τον τρόπο παρασκευής τους, τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον και την υγεία των καταναλωτών, καθώς και τις αιτίες οι οποίες ανάγκασαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να τερματίσει το μορατόριουμ που απαγόρευε την καλλιέργεια και πώληση τους στη Γηραιά Ήπειρο. Όσα θα θέλατε να μάθετε για τα μεταλλαγμένα και τι μας επιφυλάσσει το μέλλον: σε ένα ιχθυοτροφείο στον Καναδά εκτρέφουν γενετικά τροποποιημένο σολομό και αν ένας τέτοιος μεταλλαγμένος σολομός αποδράσει στη θάλασσα, τότε ο πληθυσμός των παραδοσιακών σολομών απειλείται με εξαφάνιση.

---------------------------------------------------------------------------------------
Η Ανθρωπότητα Πειραματόζωο
------------------------------------------------------------------------



Το 1993, οι εταιρείες κατασκευής κινητών τηλεφώνων ανέθεσαν στον αμερικανό καθηγητή Δρ. Κάρλο να μελετήσει τις επιπτώσεις των κινητών στην υγεία. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε με 28 εκατ. δολάρια από τις εταιρείες, κράτησε 6 χρόνια και τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ανησυχητικά: ο Δρ. Κάρλο ανακάλυψε ότι η ακτινοβολία την οποία εκπέμπουν τα κινητά τηλέφωνα επηρεάζει σοβαρά το ανθρώπινο DNA και μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του εγκεφάλου και άλλες σοβαρές ασθένειες. Επειδή τα πορίσματα της έρευνας δεν ήταν αυτά που ανέμενε, η βιομηχανία κινητών προσπάθησε να κρατήσει την έρευνα μυστική. «Έκανε τα πάντα για να αμφισβητήσει τα ευρήματα, τους γιατρούς και εμένα ως αρχηγό του προγράμματος», αποκαλύπτει στην εκπομπή ο αμερικανός καθηγητής . Τα κινητά τηλέφωνα (για τα οποία η έρευνα του Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα επεκτείνεται στα ελληνικά Πανεπιστήμια και τις εταιρείες κινητών), αποτελεί το τελευταίο «πεδίο δοκιμών» του βιομηχανικού μας πολιτισμού. Στο βωμό της ανάπτυξης και του εμπορικού κέρδους η ανθρωπότητα μετατράπηκε τον 20ο αιώνα σε ένα γιγαντιαίο πειραματόζωο. Για να μετρηθούν οι επιπτώσεις της ατομικής ενέργειας στον άνθρωπο, μια μικρή πόλη στην Νεβάδα των ΗΠΑ εκτέθηκε σε ραδιενέργεια από πυρηνικές δοκιμές που πραγματοποιούντο λίγα μίλια μακριά, όπως διηγείται ένας από τους λίγους κατοίκους που κατάφερε να επιβιώσει. Πέρα από τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον και την υγεία μας, τα χημικά και τα εντομοκτόνα -τα οποία ο ανθρώπινος οργανισμός προσλαμβάνει ως γυναικείες ορμόνες- προκαλούν την θηλυκοποίηση του πληθυσμού και τα δείγματα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά. Όλο και περισσότερα αρσενικά βρέφη γεννιούνται με ανωμαλίες στα γενετικά τους όργανα «και εάν συνεχιστεί η ίδια αλόγιστη χρησιμοποίηση των χημικών», σημειώνει ο καθηγητής Κος Ζουπάνος «είναι σίγουρο ότι μέσα στα επόμενα 100 με 200 χρόνια το ανδρικό σπέρμα θα αποτελεί πλέον ένα σπάνιο είδος το οποίο θα πωλείται μέσω ειδικών τραπεζών καταψύξεως, με ΦΠΑ και με απόδειξη πληρωμής». Χημικά, διοξίνες και PCB έχουν πλέον εγκατασταθεί στον οργανισμό του μοντέρνου ανθρώπου, πολλές φορές σε μεγάλες ποσότητες, όπως ανακάλυψαν μετά τις ειδικές εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκαν πρόσφατα η επίτροπος της ευρωπαϊκής ένωσης για θέματα περιβάλλοντος Κα Γουόλστρομ και ο επικεφαλής των φιλελευθέρων ευρωβουλευτών Κος Ουότσον. Σε ρόλο πειραματόζωου, ο Στέλιος Κούλογλου υποβάλλεται σε μια αντίστοιχη εξέταση στον Δημόκριτο..


----------------------------------------------------------------------------------===============
Μυστική επιχείρηση "HOLLYWOOD"
-------------------------------------------------------------------------===============



Κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες οι τελετές απονομής των Όσκαρ συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινής γνώμης. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι πολλές από τις βραβευμένες ταινίες έχουν εγκριθεί ή λογοκριθεί από το Αμερικανικό Πεντάγωνο. Αυτό αποκαλύπτει το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ που προβάλλει το Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα, στα πλαίσια του ειδικού αφιερώματος στην τηλεόραση, τις ψεύτικες εικόνες και την προπαγάνδα, το οποίο παρουσιάζεται με αφορμή τα 10χρονα γενέθλια της εκπομπής. Η μυστική «επιχείρηση Hollywood» αφορά και τις τηλεοπτικές σειρές. Ακόμη και η δημοφιλής παιδική σειρά Λάσσυ είχε λογοκριθεί: στη δεκαετία του ’50, το Πεντάγωνο ζήτησε από τους παραγωγούς της να κόψουν μία σκηνή κατά την οποία ένα στρατιωτικό αεροπλάνο έπεφτε λόγω βλάβης, γιατί κάτι τέτοιο αμαύρωνε την εικόνα της αεροπορίας... Υπεύθυνο για την έγκριση των ταινιών είναι το Γραφείο Ψυχαγωγίας του Πενταγώνου που ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1920, όταν οι ΗΠΑ συνειδητοποίησαν ότι η μάχη των εικόνων είναι το ίδιο σημαντική με τις αναμετρήσεις στα στρατιωτικά μέτωπα. Από τότε και μέχρι σήμερα, το σενάριο οποιασδήποτε κινηματογραφικής ταινίας ή τηλεοπτικής σειράς που περιέχει σκηνές, οι οποίες για να γυρισθούν χρειάζονται τη βοήθεια του αμερικανικού στρατού, πρέπει να εγκριθεί από το Γραφείο Ψυχαγωγίας. Σεναριογράφοι, σκηνοθέτες και παραγωγοί προσαρμόζουν και ενίοτε αυτό-λογοκρίνουν το έργο τους, έτσι ώστε να συμβαδίζει με τις επιταγές των στρατηγών του Πενταγώνου, που σε αντάλλαγμα τους παρέχουν πρόσβαση σε στρατεύματα, τανκ, ελικόπτερα και αεροπλανοφόρα. Με τον πόλεμο του Βιετνάμ, οι σχέσεις Hollywood και στρατού πέρασαν μία πρωτοφανή κρίση, καθώς οι κινηματογραφιστές αρνούνταν να παρουσιάσουν μια ειδυλλιακή εικόνα του στρατού. Ταινίες που άφησαν εποχή, όπως τα Platoon και Apocalypse Now, γυρίστηκαν χωρίς την παραμικρή βοήθεια από το Πεντάγωνο, που αφόρισε στην κυριολεξία τους σκηνοθέτες τους επειδή πρόβαλλαν τις κτηνωδίες του αμερικανικού στρατού στο Βιετνάμ. Μετά το προσωρινό «διαζύγιο» της δεκαετίας του ‘70, οι σχέσεις Hollywood και Πενταγώνου αναθερμάνθηκαν τα χρόνια του ’80, καθώς οι ταινίες άρχισαν να επικεντρώνονται στην τεχνολογική υπεροχή του αμερικανικού στρατού, δίνοντας στο κοινό την εικόνα της Αμερικής ως παγκόσμιας υπερδύναμης, γεγονός που συμβάδιζε απόλυτα με αυτό που ήθελε και η κυβέρνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ταινία Top Gun που «έσπασε» τα ταμεία και προετοίμασε το κοινό για τον πρώτο πόλεμο του Κόλπου, που υποτίθεται ότι στηρίχτηκε στις «έξυπνες βόμβες» και τους «χειρουργικούς» αεροπορικούς βομβαρδισμούς. Το Hollywood πάντοτε προσαρμοζόταν στα σημεία των καιρών. Έτσι από την αρχή της δεκαετίας του ’90, πολύ πριν το πρόβλημα της τρομοκρατίας πάρει τις σημερινές διαστάσεις, άρχισαν να εμφανίζονται ταινίες για τρομοκρατικές οργανώσεις που προσπαθούσαν πάση θυσία να χτυπήσουν την αμερικανική υπερδύναμη… Ωστόσο, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, δεν κατάφερναν όλες οι ταινίες να πάρουν την έγκριση του Πενταγώνου, ειδικότερα αν έθεταν καίρια πολιτικά ερωτήματα για τη δράση των τρομοκρατών και τη στάση των ΗΠΑ. Το ντοκιμαντέρ παραγωγής του γαλλογερμανικού καναλιού ΑRTE παρουσιάζει συνεντεύξεις με δημοσιογράφους, σκηνοθέτες, παραγωγούς, πολιτικούς, αλλά και στελέχη του Γραφείου Ψυχαγωγίας του Υπουργείου Αμύνης των ΗΠΑ, που εξηγούν με ποια κριτήρια αποφασίζουν αν θα στηρίξει ή όχι το Πεντάγωνο μία ταινία.

----------------------------------------------------------------------------------=======================
Βενεζουέλα,το πρώτο τηλεοπτικό πραξικόπημα της ιστορίας
----------------------------------------------------------------------------------=======================



«Ευτυχώς είχαμε ένα ισχυρό όπλο», δήλωνε ο υποναύαρχος Έκτωρ Ραμίρεζ Πέρες, αρχηγός του πραξικοπήματος που κατάφερε να ανατρέψει για δύο ημέρες τον εκλεγμένο πρόεδρο της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες. «Όπως είδατε, ο στρατός και οι εδικές δυνάμεις δε χρειάσθηκε να πυροβολήσουν ούτε μία φορά. Το μεγάλο μας όπλο ήταν τα μέσα ενημέρωσης». Μια μοναδική στιγμή στα παγκόσμια τηλεοπτικά χρονικά ερευνά το Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα, που με αφορμή τα 10χρονα γενέθλια του παρουσιάζει ένα ειδικό αφιέρωμα στην τηλεόραση, τις ψεύτικες εικόνες και την προπαγάνδα. Στις 11 Απριλίου του 2002 οι υποστηρικτές του προέδρου Τσάβες και η αντιπολίτευση οργανώνουν συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις. Πάνω από 20 άτομα σκοτώνονται και εκατοντάδες τραυματίζονται: ανήκουν και στα δύο στρατόπεδα και έχουν πέσει θύματα της αστυνομίας και ακροβολιστών – μέρος ενός μυστικού σχεδίου για την ανατροπή του προέδρου της Βενεζουέλας. Στο Καράκας επικρατεί χάος και οι Βενεζουελιάνοι ανοίγουν τις τηλεοράσεις τους για να μάθουν τι έχει συμβεί. Αλλά τα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια που ανήκουν στην αντιπολίτευση, αποδίδουν την αιματοχυσία στους Τσαβίστας, μοντάροντας έντεχνα τα τηλεοπτικά πλάνα της ημέρας. Ο πρόεδρος της Βενεζουέλας δε διαθέτει δική του φωνή, γιατί στην διάρκεια των ταραχών οι αντίπαλοι του έχουν καταλάβει την κρατική τηλεόραση που σταματάει να εκπέμπει. Η κοινή γνώμη στρέφεται εναντίον του Τσάβες και ο στρατός επεμβαίνει συλλαμβάνοντας τον πρόεδρο. Την επόμενη ημέρα, οι ίδιες κατασκευασμένες εικόνες χρησιμοποιούνται από τον Λευκό Οίκο που δίνει στη χούντα διεθνή αναγνώριση. Ο Τσάβες θα επιστρέψει στην εξουσία μόνο αφού οι υποστηρικτές του καταφέρουν να στήσουν ένα εναλλακτικό δίκτυο ενημέρωσης και να θέσουν ξανά σε λειτουργία το κρατικό κανάλι… Στο ντοκιμαντέρ μιλούν μεταξύ των άλλων ο υποναύαρχος Κάρλος Μολίνα που πρωτοστάτησε στην προσπάθεια ανατροπής του Τσάβες, ο σκηνοθέτης Άνγκελ Παλάθιο που ανακάλυψε την αλήθεια ερευνώντας όλα τα τηλεοπτικά πλάνα εκείνης της ημέρας, καθώς και δημοσιογράφοι και ειδικοί στα μέσα ενημέρωσης. Τα γυρίσματα έγιναν στην Βενεζουέλα και τις ΗΠΑ.

---------------------------------------------------------------------==============
Η Ασθένεια του τρελού ανθρώπου 
------------------------------------------------------------==============



Το Αρμθόρπ, ένα μικρό χωριό στην κεντρική Αγγλία, μετράει ήδη τρία θύματα από την ασθένεια Κρόιτσφελντ-Γιάκομπς, την ανθρώπινη εκδοχή της νόσου των τρελών αγελάδων. Δύο από τα θύματα αυτά, η 28χρονη Σάρα και ο 19χρονος Μάθιου κατοικούσαν στον ίδιο δρόμο, τα σπίτια τους απέχουν μόνο 100 μέτρα το ένα από το άλλο. Με αφορμή την περίεργη αυτή σύμπτωση, το ντοκιμαντέρ ξετυλίγει το "σκάνδαλο της τρελής αγελάδας" που συγκλονίζει τη Μ. Βρετανία. Θυσιάζοντας τη δημόσια υγεία και τα μέτρα ασφάλειας στο βωμό του κέρδους, η κυβέρνηση Θάτσερ επιτρέπει την παραγωγή φθηνών κρεαταλεύρων που μετατρέπουν τις φυτοφάγες αγελάδες σε σαρκοβόρες και διαδίδουν την ασθένεια πρώτα στα ζώα και ύστερα στον άνθρωπο. Η κυβέρνηση καθησυχάζει το κοινό για να πανικοβληθεί με την εμφάνιση των πρώτων θυμάτων. "Μου ανακοίνωσαν ότι ο γιος μου έπασχε από Κρόιτσφελντ-Γιάκομπς και αμέσως μετά μου είπαν: Μη μιλήσεις στον τύπο" διηγείται ο πατέρας του Μάθιου. Με τη σειρά τους, οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις καθησυχάζουν τη δική τους κοινή γνώμη ισχυριζόμενες ότι η ασθένεια είναι καθαρά βρετανική. Όταν θα παρουσιασθεί το πρώτο θύμα στη Γαλλία, οι αρχές προσπαθούν να αρνηθούν κάθε ευθύνη. "Προσπαθούσα να βρω ένα πιστοποιητικό θανάτου της αδερφής μου που να αποδεικνύει ότι πέθανε από Κρόιτσφελντ-Γιάκομπς, αλλά μάταια" διηγείται ο Ζαν Ντουαμέλ, αδερφός του πρώτου θύματος. "Κανείς δεν μου το έδινε και οι αρχές είχαν εξαφανισθεί. Έμοιαζε σαν συνομωσία σε κινηματογραφική ταινία". "Παρακολουθούσαν το τηλέφωνό μου σαν να ήμουν τρομοκράτης" προσθέτει ο Ολιβιέ Ντιπλεσί, δικηγόρος των οικογενειών των θυμάτων στη Γαλλία. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το κινηματογραφικό υλικό από την φυλή των Παπούα στην Αυστραλία όπου, 50 χρόνια πριν, οι επιστήμονες ανακάλυψαν τον τρόπο μετάδοσης της σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας (Κρόιτσφελντ-Γιάκομπς). Από τους 12.000 της φυλής περίπου 200 πέθαιναν κάθε χρόνο, αλλά το μεγάλο ερώτημα ήταν γιατί η ασθένεια έπληττε σχεδόν αποκλειστικά τις γυναίκες και τα παιδιά. Οι ιθαγενείς ήταν ανθρωποφάγοι: οι άνδρες έτρωγαν τους μυς ενώ τα γυναικόπαιδα τα κεφάλια και τη σπονδυλική στήλη. "Όσα ξέρουμε για τον τρόπο μετάδοσης της Κρόιτσφελντ-Γιάκομπς προέρχονται από τους Παπούα" εξηγεί στο Παρίσι ο δημοσιογράφος Στεφάν Βεντουρά. "Παρ' ότι οι ασθενεί πείστηκαν να σταματήσουν την ανθρωποφαγία και η επιδημία σταμάτησε, ορισμένοι πεθαίνουν ακόμη και σήμερα. Έτσι γνωρίζουμε ότι ο χρόνος επούλωσης μπορεί να κρατήσει και δεκαετίες". Για τον διάσημο συγγραφέα Τζέρεμυ Ρίφκιν η κρίση της τρελής αγελάδας σηματοδοτεί το τέλος του πολιτισμού που αναπτύχθηκε στον 20ο αιώνα και στηρίχθηκε στη μετατροπή των ζώων σε μηχανές παραγωγής κρέατος. "Δεν πρόκειται για τρελές αγελάδες αλλά για τρελούς ανθρώπους. Με τον τρόπο που μεταχειριζόμαστε τα ζώα είναι σίγουρο ότι αναπτύσσουν ασθένειες οι οποίες διαμέσου της τροφής μεταφέρονται στον άνθρωπο". Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη για τα παραπάνω από τις αποκαλυπτικές εικόνες που έχουν κινηματογραφήσει ομάδες εναντίον της κακομεταχείρισης των ζώων στην Η.Π.Α. και το Βέλγιο. Πρόκειται για σκηνές που κόβουν την ανάσα και αποδεικνύουν ότι πράγματι δεν ξέρουμε τι τρώμε.

------------------------====
Βιομηχανία
--------------------====




------------------====
Λίβανος
---------------====




--------------------------------=======
Τα δικά μας 60s
---------------------------======





----------------------------------------------=========
Αμερικάνικες Εκλογές
--------------------------------------=========













-----------------------====--------------------------------------------------------------------------

Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας δολοφονίας

--------------------====-------------------------------------------------------------


Το πρωί του Σαββάτου 6 Δεκεμβρίου 2008, σε ένα συμπόσιο ψυχοθεραπευτών για τα προβλήματα της νεολαίας στο κέντρο της Αθήνας το μήνυμα ήταν σαφές: Η κοινωνικοπολιτική πίεση που ασκείται στους νέους ανθρώπους ήταν αναπόφευκτο πως, κάποια στιγμή, θα ξέσπαγε με απρόβλεπτες συνέπειες.


Λίγες ώρες αργότερα, ο 15χρονος Αλέξης Γρηγορόπουλος έπεφτε νεκρός στην περιοχή των Εξαρχείων από τις σφαίρες του αστυνομικού Επαμεινώνδα Κορκονέα, πυροδοτώντας σχεδόν πρωτόγνωρες βίαιες κοινωνικές αντιδράσεις, σε ολόκληρη της χώρα.


Το «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» επιστρέφει, μετά από δυο χρόνια απουσίας, με το διεισδυτικό, αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ «Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας δολοφονίας» για τα γεγονότα εκείνων...


----------------------------------------------=========
Η άλλη Ελλάδα
--------------------------------------=========




 ----------------------------------------------=========------------------------

Το ιπτάμενο burger και άλλες ιστορίες

--------------------------------------=========-------------------



----------------------------------------------
Οι Αντάρτες του Διαδικτύου

--------------------------------------


Οι Αντάρτες του Διαδικτύου by tvxorissinora

----------------------------------------------
ΟΓκασταρμπάιτερ: Ανάμεσα σε δύο πατρίδες

--------------------------------------


Γκασταρμπάιτερ: Ανάμεσα σε δύο πατρίδες by tvxorissinora

Το «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα» καταγράφει την μετανάστευση στη Γερμανία της ελίτ του εργατικού δυναμικού της Ελλάδας την δεκαετία του ’60. Το δεύτερο μέρος της μεγάλης έρευνας, που περιλαμβάνει δεκάδες συνεντεύξεις μεταναστών και Γερμανών υπευθύνων για την υποδοχή τους καθώς και ανέκδοτο οπτικό υλικό, καταγράφει τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και την εξέλιξη των Ελλήνων γκάσταρμπάιτερ μέσα στη γερμανική κοινωνία.



1 σχόλιο:

  1. ψαχνω το επεισοδιο με την νοσοκομα απο το Κουβειτ που μιλισε στο κονγκρεσσο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή